Våren är här…

Kanske är den inte här på riktigt än, våren – men den har varit på efterlängtat besök några dagar.

Livskraft....

Den här lilla grodden såg jag igår vid en trottoarkant på Skolgatan. Full av livskraft – men med en oviss framtid…

Fler vårtecken…

 ***

I väntan på våren…

 De här bilderna tog jag i för några veckor sedan i Nybo by. I väntan på våren…

Bild | Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Våren är här…

  1. Björn Bäckström skriver:

    Bra bilder! I synnerhet macro ditto!

  2. Pia Lang skriver:

    Tack för vårtecknen! Undras om grodden är världens minsta lönn?? Vad har Du för kamera?

  3. susaboet skriver:

    Jag tror också att det är en liten lönn. Det var nära att jag tog med mig den hem för att rädda den. Den har ju ingen chans där i rännstenen…
    Min kamera är en sju år gammal kompaktkamera, en Canon IXUS 800 IS. Jag tänker skaffa mig en systemkamera, men jag har svårt för att välja…

  4. lenaericsson skriver:

    Väldigt fina bilder! Imponerad att du lyckades med macrobilden utan ett macroobjektiv!

    • susaboet skriver:

      Tack! Jag är ganska förtjust i min gamla kamera. Jag tycker mycket om macrobilder och det är en av orsakerna till att jag vill skaffa mig en systemkamera – om jag bara kan bestämma mig för vilken…

  5. Erik Fransson skriver:

    Du har lyckats få toppenbilder med din kompaktkamera. Men du ska naturligtvis skaffa dig en systemkamera för att komma ännu närmare objektet. Själv har jag en Nikon D 5100 med zoomobjektiv 18-105 mm + Micro Nikkor 85 mm objektiv (för macrobilder). Hälsningar Erik

    • susaboet skriver:

      Tack Erik! Det var roligt att få beröm från dig! Snart måste jag bestämma mig .. Viktigt för mig är att kunna ta macrobilder, blommor bl a, men jag vill också kunna ta landskapsbilder med bra skärpa. Jag ska fundera lite till…
      Hälsningar Susanne

Kommentera

