Det gamla körsbärsträdet…

Det har stått där i trädgården så länge jag kan minnas… Inte vuxit särskilt mycket men varje år sen jag var liten  –  ganska många år nu – har det gett oss härligt saftiga bigarråer… Den där gulröda sorten…

Det gamla bigarråträdet...

Men… nu på senare år har det börjat vissna… Jag har fått såga ner gren efter gren…  Och oroligt har jag tittat på det varje vår… Ska det klara sig ett år till???  Så förra året började det komma nya små skott direkt på stammen…

Nytt liv??

Och i år är skotten fler och verkar kraftigare… Kan det gamla trädet ha fått nya krafter?? Jag hoppas… Och Mio hoppas…  För det här gamla bigarråträdet har blivit hennes favoritträd… Hon älskar att klättra i det…

 

 

Galleri | Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

