Ringblommor i mängder…

 

Flygande besökare... I det två hektar stora Sysslomannagärdet, i hjärtat av Växjö, lyser just nu en mängd ringblommor i olika nyanser. Jag törs inte ens gissa hur många det kan vara…                  Två år i rad har vi kunnat ta sensommarpromenader på vindlande stigar inne i ett fält av närmare en halv miljon gula solrosor. I år fattades 150 000 kronor för att det skulle kunna bli ett  solrosfält.                                                                                                                   Men initiativtagarna Hofs Kultur gav inte upp tanken på ett blommande fält.                   Och vi tackar…  Ringblommor är också vackert…   

Sent om sido kom kommunens beslut om bidrag – men då var det för sent. Kanske kan det bli solrosor nästa sommar…

Solrosorna 2013

Fler bilder

            4     5

En granne invaderar...

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

16 kommentarer till Ringblommor i mängder…

  1. efflena skriver:

    Men åh så vackert med alla dessa gula och orange nyanser mot allt det gröna. Jag älskar gula blommor…de gör en glad där de lyser som små solar.

    • susaboet skriver:

      Jaa… det är verkligen vackert… Man blir glad bara man kör förbi det gyllene fältet… 🙂

      • efflena skriver:

        Ja det förstår jag, jag ser fram emot nästa år om det nu blir solrosor 😀 För då är du väl där med kameran i högsta hugg? 😉
        //Lena

      • susaboet skriver:

        Jadu, det kommer jag att vara… Och då hoppas jag att jag kan sitta där tillräckligt länge för att fånga en och annan fågel på bild. 😉
        Förresten… jag har redigerat inlägget och lagt in en länk till solrosorna förra året.. Då hade jag precis börjat blogga… 🙂 // Susanne

  2. Susanne! Hur bär du dig åt?? Talar du med insekter? Eller är de uppstoppade? 😉

  3. Harmony skriver:

    I love the first photo with the bee in flight and the last photo with the son of silk hanging from the flower.

  4. Gerd Törnblom skriver:

    Ringblommorna är ju också vackra, men vi hoppas på solrosor igen till nästa år.

  5. Leya skriver:

    Underbart! Färgerna är fantastiska på dessa blommor. Höstens färger.

  6. natuurfreak skriver:

    I like the way you choose what to photographe and the way you show it to us.

Kommentera

