Körsbärskornellen…och Mio…

*

På nära håll...

På nära håll…

Nära...

Nära…

 Jodå, hon tog sig ner själv...

Jodå, hon tog sig ner själv…

Körsbärskornellen blommar som bäst nu. Snårig, snärjig och livskraftig är den… och gammal. Den borde klippas… igen…
Jag kan nästan höra pappas röst ” Vi borde klippa Cornus masen”…

Men Mio bryr sig inte… hon älskar att klättra i den… och matte vet ju att hon klarar det…

*

Snåri och snärjigt... och inte blev det bättre med en ram omkring...

Och matte leker på sitt sätt… kunde inte låta bli att göra en ram omkring bilden…
Men jag vet just inte om det blev snyggare…

Galleri | Det här inlägget postades i Trädgård och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

21 kommentarer till Körsbärskornellen…och Mio…

  1. Lena skriver:

    Vilka ljuvliga bilder! Gillade den du valt att kalla Nära… bäst! Ja och så Milo då förstås 🙂
    Hoppas allt är bra med dig!

  2. Minton skriver:

    Det blev snyggt.som alltid när du leker. Mio är en duktig klättrare.

  3. sussiejoh65 skriver:

    Underbara bilder, och inramningen blev jättefin, duktig du är 😀

  4. Aquileana skriver:

    Beautiful!!!! happy weekend ahead and best wishes!. Aquileana ⭐

  5. Visste inte att den hette så. Alltid lär man sig något nytt. Jättevackra bilder du har tagit!

    • susaboet skriver:

      Tack Christina! Pappa sa alltid Cornus mas, så det lärde jag mig som liten… Att den heter körsbärskornell har jag lärt mig på senare tid…
      Önskar dig en fortsatt fin helg! Susanne

  6. Gerd Törnblom skriver:

    Körsbärskornellen kände jag inte till. Intressant.

  7. Rupali skriver:

    Beautiful Spring!

  8. Leo skriver:

    Mooie foto’s Susanne.

  9. Kent Jonsson skriver:

    Fina bilder på Körsbärskornellen i blom och Mio som gillar att klättrar..

  10. natuurfreak skriver:

    very beautiful
    Have them also in my garden.

Kommentera

