Den mörkröda pionen…

Den mörkröda pionen Robert W. Auten slog ut lagom till midsommar…

Midsommarens magi...

Midsommarmagi… med lite hjälp av Photoshop Elements…

Älvan...

Bild | Det här inlägget postades i Trädgård och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

29 kommentarer till Den mörkröda pionen…

  1. Lena skriver:

    Oj viljen färg. Den tror jag aldrig jag sett tidigare, fantastisk!

  2. sunsetdragon skriver:

    These are beautiful

  3. styvmorsviol skriver:

    Jag har heller aldrig sett den mörkröda färgen förut. Vacker är ordet.
    Svante

    • susaboet skriver:

      Den är ganska ovanlig… Den brukar blomma kring midsommar och i år slog den ut precis till midsommarafton. Jag är väldigt förtjust i den…

  4. Gerd Törnblom skriver:

    Magisk blomma! Änglarna finns nog också där.

  5. britt skriver:

    Vilken skönhet. Det namnet måste jag lägga på minnet. Vacker blogg du har!

  6. Minton skriver:

    Så vacker den är. Du har fina Pioner.

  7. ulfsfotodagar skriver:

    Makalöst vacker färg på pionen! Och vad fint den färgen passar mot dess gula inre, som du så vackert visar i bilden ”Gyllene mitt…”. /Ulf

  8. Fabio skriver:

    Fabulous, Susanne! 🙂

  9. Oj vilka fina bilder. Vilken sällsynt färg Den har jag aldrig sett förut.

  10. Jag skriver:

    Så vackra bilder på en ovanlig pion! Något att skriva upp på ”vill-ha-listan”!

    • susaboet skriver:

      Tack! Den är väldigt vacker! Och speciell för mig även för att det var min mammas favorit…
      Ibland händer det konstigheter… Din kommentar hade hamnat bland skräpposten och jag såg det inte förrän nu. Ber om ursäkt! ❤ Susanne

      • Jag skriver:

        Ja, det där med skräpposten är ett mysterium. Det händer lite då och då och vem som helst, verkar det som. Men: nu är det en härlig piontid, mina vita vackra i stan står i full blom och på landet har jag många sorter.

      • susaboet skriver:

        Piontiden är absolut en av årets höjdpunkter… Och än är några i knopp här så det finns fler härligheter att vänta…

  11. Blåst af Kuling skriver:

    Så otroligt vacker … Fina bilder ❤
    Kram

  12. Amy skriver:

    Gorgeous! Beautiful images. 🙂

  13. natuurfreak skriver:

    Wonderful flowers.

Kommentera

