Hortensian…

Bild | Det här inlägget postades i Trädgård och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

35 kommentarer till Hortensian…

  1. lma7 skriver:

    Så vackra hortensior du har,men så är det också en ängel som vakar över dem! 🙂

  2. Minton skriver:

    Älskar blå hortensia. Mamma hade sådana i trädgården. Har försökt men den vill inte här. 🙂

  3. gladjestunder skriver:

    Alla dessa underbara blommor. Man blir så glad över denna prakt.
    Hälsningar till dig och Mio från Yvonne & Stina

    • susaboet skriver:

      Tack Yvonne! Ja, visst blir man glad när man ser blomsterprakten… Jag har hortensian så jag ser den från altanen och jag njuter verkligen när den blommar… Hälsningar till er från Mio och Susanne

  4. irenechristine skriver:

    jättefina bilder och bilden med ängeln är så vacker

  5. Underbara bilder på en av mina favoritblommor. Dessutom är jag svag för änglar. Varje sommar köper vi en blå hortensia som vi först har på balkongen. Sedan sätter vi ner den i vår lilla trädgård. Nästa sommar blir det antingen blåa eller en röda blommor. Orsaken är den rikliga kalkjorden i skåneland. Trevlig söndag.

  6. vever02 skriver:

    Beautifully photographed these hydrangeas,
    I especially love them when they are blue.
    Thank you for sharing.
    I wish you a great week.

  7. Aquileana skriver:

    Absolutely beautiful…. Have a wonderful week ahead! Aquileana ⭐

  8. sussiejoh65 skriver:

    Åhh, vilka härliga färger och underbara bilder 🙂

  9. Amy skriver:

    Truly beautiful! 🙂

  10. sunsetdragon skriver:

    pretty

  11. Åse skriver:

    Hortensia, alldeles ljuvligt vacker.

  12. Så otroligt vackra blommor! Blir glad av dem – tack för att du delade med dig!

  13. Leya skriver:

    Vilka hortensior du har – underbara! Så fina med ängeln hos dem.

  14. Jag skriver:

    Vad märkligt. Jag var övertygad om att jag hade kommenterat här, men hittar ingen kommentar. Helt underbara hortensior och fina bilder på dem! Jag satte min första i år, får se hur den artar sig.

    • susaboet skriver:

      Det händer märkliga saker ibland med kommentarer har jag märkt. Ibland kan kommentarer hamna i papperskorgen fast de inte skulle, men där hittar jag ingen från dig. Den är väl ute i etern och snurrar…
      Hortensian är ovanligt fin i år och jag njuter verkligen av den. Jag har varit tvungen att mer eller mindre överge datorn de senaste veckorna. Axeln och armen måste vila. Tråkigt, men det är ju vackert väder och jag sitter ute och njuter så mycket jag kan…
      Min trädgård är en försommarträdgård, nu är det mest höstanemoner och några vita flox som blommar… och så hortensian som sjunger på sista versen…
      Hoppas din hortensia kommer att trivas och bli stor och fin!
      Tack för att du kommenterade igen!
      Allt gott till dig! ❤ Susanne

      • Jag skriver:

        Jag har märkt att jag ibland är för ivrig, glömmer att trycka på ”skicka” eller ”publicera” och då försvinner ju kommentaren. Det måste vara förklaringen.

        På torpet har jag precis som du, höstanemoner och vit flox i blom, några stormhattar också och så häcken, en vresros, men i stan blommar de flesta rosor fortfarande om än inte lika mycket, Och så oreganon som spritt sig och drar till sig fjärilar!

        Ha det gott och fortsätt vila!

      • susaboet skriver:

        Tack! Ha det gott du också! Och njut av dina rosor! Rosor trivs inte alls hos mig, tyvärr… Men man kan inte få allt…

  15. natuurfreak skriver:

    Hortensis’s are wonderful flowers and we can dry them to.

Kommentera

