Pioner, pioner, pioner…

Nu är doftpionernas tid här…
Det är väl ganska tydligt att de hör till mina absoluta favoriter…

Detta inlägg publicerades i Trädgård och märktes , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

29 kommentarer till Pioner, pioner, pioner…

  1. Lena skriver:

    Åh vilka fantastiska bilder Susanne. De är verkligen underbara.

  2. Anne skriver:

    Så vackert! Det där är sommar 🙂

    • susaboet skriver:

      Tack! Ja, det är sommar… Och glad är man när det inte regnar på de utslagna pionerna… 🙂

      • Anne skriver:

        Min röda pion är mer eller mindre utblommad (har haft lite hjälp av regnet) och min rosa – den har en bit kvar till blomning. Kanske den blommar lagom till det utlovade vackra vädret ska komma 🙂

      • susaboet skriver:

        Det får vi hoppas… 🙂 Här har jag två som inte slagit ut än…

  3. Nancy Mehuys skriver:

    Great pictures !!!!!

  4. Minton skriver:

    Så ljuvliga bilder du har tagit. Pioner är fina.

  5. Kristallina skriver:

    Så tydligt som helst att du älskar pioner! Helt underbara och vackra bilder!

  6. Amy skriver:

    I have not seen pioner this beautiful, just so gorgeous! 🙂

  7. Åse skriver:

    Men åh så vackert. Åse

  8. Gerd Törnblom skriver:

    Jag blir glad av dina fina bilder. Bilderna kan man ju njuta av även till vintern. Pionerna är på gång att blomma även här i Växjö.

    • susaboet skriver:

      Tack Gerd! Det blir jag glad av att höra…
      Idag har vi haft en solig och varm dag här och de tidigaste doftpionerna har börjat tappa sina blad. Det går för fort…

  9. britt skriver:

    Så underbara bilder. Alla lika vackra!

  10. Blåst af Kuling skriver:

    Underbara bilder på ljuvliga blommor. Även jag har doftpioner och jag älskar dem. Fast dina har slagit ut mer än mina pga att vi har haft så kyligt och regnigt. Men NU är äntligen värmen här och förvandlingen har påbörjats i min trädgård. Allt har börjat vakna till liv – Äntligen!
    Kram ❤

    • susaboet skriver:

      Tack! 🙂 Då har du allt det härliga framför dig… Mina är nästan överblommade nu. Idag har det varit riktigt varmt och det återstår inte många knoppar här. Nu väntar jag på min hortensia…
      Kram ❤

      • Blåst af Kuling skriver:

        Våra doftpioner har ännu inte slagit ut. De är fortfarande i ”knoppstadiet”, men snart får jag njuta av dem. Hortensia, vad spännande väntan. 😉
        Kramen igen ❤

  11. Aquileana skriver:

    Gorgeus garden and flowers. Hugs and best wishes. Aquileana ⭐

Lämna en kommentar